ردياب خودرو
گروه وايزر ارائه دهنده ردياب آنلاين خودرو،GPS خودرو و دزدگير ماهواره اي

نوسان قيمت كالاهايي مانند مواد غذايي، دارو، خودرو و مسكن زندگي افراد جامعه را آسيب‌پذيرتر از قبل مي‌كند. در اين ميان اقشار متوسط و ضعيف جامعه بيشترين آسيب را از اين وضعيت نابسامان جامعه متحمّل مي‌شوند. چه عواملي نوسانات قوي و خيزهاي شديد قيمت را به‌وجود مي‌آورد؟ نوسانات و فشارهاي اقتصادي ايران در مقايسه با ساير كشورها چه تفاوتي دارد؟ تا چه ميزان مي‌توان مسئولين را مقصر دانست و تا چه‌حد افراد جامعه بايد در رفع مسائل اقتصادي ايران خود را سهيم و مسئول بدانند؟ در اين مقاله سعي داريم با بررسي اندك به برخي از جوانب اين موضوع اشاره كنيم.

افزايش قيمت خودرو

چرا قيمت خودرو در ايران بالا مي‌رود؟

قيمت خودرو در سال‌هاي گذشته رشد جهش‌يافته‌ي شديدي را در ايران تجربه كرده است. به‌طور مثال قيمت خودروي پرايد از سال 84 از حدود 7 ميليون به قيمت بالاي 40 ميليون تومان در بهمن سال 97 رسيده است. دلايل متعددي براي افزايش قيمت خودرو در ايران ذكر مي‌كنند. 
يكي از دلايل عمده‌ي افزايش قيمت خودروها در ايران تورم كلي كشور است كه هر سال بر قيمت وسايل‌نقليه تاثير مي‌گذارد. 
نرخ ارز هم بر قيمت خودروها تاثيرگذار است. افزايش قيمت قطعات يدكي براي شركت‌هاي قطعه‌ساز و واردكننده‌ها موجب افزايش قيمت تمام‌شده‌ي خودرو‌ها مي‌گردد. 
همچنين تحليل ديگري وجود دارد كه مي‌گويد دليل افزايش قيمت خودروها در ايران مربوط به سياست‌هاي توليدكنندگان خودروها است. توليد‌كنندگان در ايران با كاهش تيراژ مي توانند در قيمت بازار تاثير بگذارند. به‌هرحال اين استدلال نيز با فرمول عرضه و تقاضا در علم اقتصاد مطابقت دارد.

افزايش قيمت خودرو در ايران

آيا كشورهاي ديگر رشد جهش يافته در قيمت كالاها را تجربه مي‌كنند؟

مطالعات نشان مي‌دهد كه كشورهاي ديگر مانند انگلستان، آمريكا، كانادا، آلمان، مصر، عربستان و كشورهاي ديگر تجربه‌ي گراني ناگهاني كالاهاي مختلفي مانند بنزين، شكر، شير، گوشت و مواد لبني را در طي تاريخ خود تجربه كرده‌اند. 
همچنين يكي از سايت‌هاي خبري آمريكا در اواخر سال 2018 مقاله‌اي را منتشر كرده است كه خبر از افزايش قيمت كالاهايي مانند خودرو، خوراك‌هاي دريايي و مبلمان مي‌دهد. گفته شده اين افزايش قيمت به دلايلي مانند تورم، افزايش بهره و تغيير بازار است. در آن زمان، اقتصاددان ارشد انجمن ملي Realtor پيش‌بيني كرده بود كه قيمت مسكن در سال 2019 تقريباً 3 درصد افزايش مي‌يابد. پيش‌بيني ديگر اين سايت مربوط به افزايش قيمت خودرو در اين كشور است. دليل افزايش قيمت خودرو در آمريكا به‌خاطر افزايش تعرفه‌ي واردات قطعات خودرو اعلام شده است. زيرا قسمت عمده‌ي قطعات خودرو از كشور چين وارد آمريكا مي‌شود. طبق گزارش مركز تحقيقات خودرو، 25 درصد بر تعرفه‌ي واردات افزوده خواهد شد، بنابراين پيش‌بيني مي‌شود قيمت هر خودرو حدود 7 هزار دلار افزايش ‌يابد. همچنين در اين سايت خبر از افزايش كالاهاي ديگري مانند مراقبت‌هاي بهداشتي و مواد غذايي داده شده است اما پيش‌بيني شده است كه شركت‌هاي توليدكننده‌ي ابزار الكترونيكي جهت افزايش سهم خود از بازار قيمت‌ محصولات خود را كاهش خواهند داد. 

علت افزايش قيمت خودرو

علت افزايش قيمت‌ها، مديريت ضعيف مسئولين يا عدم آگاهي مردم

به‌طوركلي براي همه‌ي مسائل و معضلات ايران چندين ديدگاه و عقيده وجود دارد. طرفداران هر يك از اين عقايد، عامل اصلي همه‌ي مشكلات را به شكلي متفاوت در ساير گروه‌ها جستجو مي‌كنند. از سوئي مديريت ضعيف مسئولين، عدم استراتژي كارآمد، توليدكنندگان سودجو و از سوي ديگر بي‌مسئوليتي و بي‌تفاوتي افراد، عدم توجه هر فرد به مشكلات هم‌نوعان خود از جمله مواردي است كه به نظر مي‌رسد. از اين تقسيم‌بندي اوليه مي‌توان متوجه گرديد كه دو نوع ديدگاه در جامعه وجود دارد. دسته‌ي اول معضلات اجتماعي و اقتصادي را بر گردن دولت مي‌نهند. اين دسته مي‌گويند دولت توان اداره و كنترل امور را ندارد و همه‌ي معضلات جامعه از نهادها و سازمان‌هاي بالا به زيردستان منتقل مي‌گردد. اين گروه كلان‌نگر،‌ به هيچ‌وجه در بين عموم مردم به دنبال مقصر نمي‌گردند. امّا ديدگاه دوم كه ديدگاهي جزءنگر است به‌جاي توجّه به نهادها و سازمان‌هاي كشور به مسئوليتي كه هر يك از افراد بر عهده دارند تمركز مي‌كند. آن‌ها مي‌گويند اشكال كار در فرهنگ عامه‌ي جامعه است و همه‌ي اقشار جامعه به نوعي در به‌وجود آمدن مسائل و معضلات دست دارند و دولت را همين مردم تشكيل داده‌اند. بر اساس ديدگاه دوم اگر بخواهيم جامعه را اصلاح كنيم بايد به رفتار خودمان نگاه دقيق و موشكافانه‌تري داشته باشيم و تنها مسائل را از بالا به پايين نبينيم. كدام‌يك درست مي‌گويند؟ 
با يك نگاه منطقي مي‌توانيم متوجه گرديم كه مديريت ضعيف مسئولين و نهادها و بي‌تفاوتي افراد جامعه نسبت به مسائل، هر دو بر وخيم‌تر شدن وضع جامعه دخالت دارند. بنابراين بايد از هر دو عنصر فرد و نهادها انتظار داشته باشيم كه مسئولانه‌تر و با آگاهي بيشتر گام بردارند. مسلماً براي آن كه بتوانيم سريع‌تر ميزان تأثير خيزهاي سنگين قيمت كالاها را از دوش خود و مردم برداريم بايد در ابتدا آگاهي خود را نسبت به چگونگي كاهش عوارض آن بر روان و جسم خود افزايش دهيم.

افزايش قيمت خودرو و تاثير آن بر سرقت خودرو

تاثير افزايش قيمت وسايل نقليه بر ميزان سرقت

افزايش قيمت كالا، زندگي با محروميت بيشتر
هر‌چه قيمت مواد غذايي، دارو، مسكن، خودرو و ساير ملزومات ضروري زندگي افزايش مي‌يابد فشار بيشتري بر مردم وارد مي‌شود. اين فشار قشر ضعيف جامعه را از بين خواهد برد و اقشار متوسط جامعه را نيازمند و محروم‌تر مي‌نمايد و نهايتاً قشر متوسط به قشر ضعيف جامعه تبديل مي‌شوند. 
افزايش محروميت، افزايش جرم و جنايت
هرچه محروميت در جامعه بيشتر گردد جرم و جنايت هم افزايش مي‌يابد. در اكثر موارد، سارقان و جنايت‌كاران به طبقه ضعيف جامعه و در محلّه‌هاي محروم زندگي مي‌كنند. زيرا اين افراد به دليل فشارهاي اقتصادي و عدم تعليم و تربيت درست بيشتر در معرض اعتياد و دزدي قرار دارند. البته اين امر وجود جرم را در طبقه متوسط و مرفه جامعه ناديده نمي‌گيرد. به‌هر‌صورت به ميزان افزايش محروميت و فشارهاي اقتصادي جرم و جنايت نيز افزايش مي‌يابد. 
خودروها ابزاري براي سرقت و جرم‌هاي گسترده‌تر
بزهكاري با افزايش فشارهاي اقتصادي و جهش‌هاي ناگهاني قيمت، افزايش مي‌يابد. قتل، تجاوز، سرقت از اماكن و فروشگاه‌ها، سرقت لوازم داخل خودرو، قاپزني و جابه‌جايي مواد مخدر از جمله جرائمي هستند كه با كاهش رفاه افزايش مي‌يابد. در اين ميان خودروها كه خود طعمه‌اي خوب و جذاب براي سرقت هستند، مي‌توانند به عنوان ابزاري جهت رسيدن به مقاصد جنايت‌كارانه استفاده شوند.

نصب ردياب خودرو

رفتارهاي آگاهانه افراد در برابر جهش ناگهاني قيمت خودرو

با توجه به تاثيرات منفي كه افزايش قيمت ناگهاني كالاهاي ضروري مانند خودرو بر جسم و روان افراد جامعه مي‌گذارد، محافظت از اموال شخصي صددرصد توصيه مي‌گردد. جهت به‌كار بردن بهترين ابزارهاي محافظتي خودرو مي‌توانيد از ردياب‌هاي جي‌پي‌اس وايزر استفاده كنيد كه هميشه شما را در كنترل خودرو همراهي مي‌كند.
همان‌طور كه به مسئله‌ي عرضه و تقاضا اشاره شده با افزايش درخواست مصرف‌كنندگان و كاهش محصول در بازار، قيمت كالا نيز افزايش مي‌يابد. بنابراين با شنيدن اخبار افزايش ناگهاني قيمت خودرو، تصميمات احساسي نگيريد و در خريد آن منطقي رفتار كنيد و به اين شكل بر افزايش دوباره‌ي قيمت‌ها دامن نزنيد.

جهت خريد و يا نصب ردياب خودرو مي توانيد با همكاران ما در شركت وايزر ارتباط برقرار نماييد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۸ اسفند ۱۳۹۷ ] [ ۰۳:۴۸:۵۰ ] [ گروه تحقيقاتي كاوشكام آسيا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

جزئیات طراحی دفتر کار و مبلمان اداری یک وکیل
مبلمان اداری با بهترین کیفیت
www.fazagooya.com

سرعت لود کم صفحات در موبایل و از بین رفتن ترافیک سایت
شرکت پیام آوران پارسیان
www.papgroup.ir

انواع میز کارمندی
قیمت میز کارشناسی
www.afn-furniture.com

one day tour in Tehran
ferdowsi hotel in tehran
www.ferdowsihotel.com/en

مراکز عرضه دام زنده
مرکز فروش گوسفند زنده
www.alivesheep.com

عمل های شایع در بین خانم ها
مرکز تخصصی خدمات زیبایی
www.clinicsurgery.ir

تشریفات مجالس
خدمات و تشریفات عروس
www.tashrifataroos.com

تشریفات عروسی رویایی طلایی
باغ عروسی رویای طلایی
www.royayetalaei.com

خرید دسته گل عروس
خدمات مجالس صبور
www.tashrifatsabour.com

عینک زایس
نمایندگی کارل زایس در ایران
www.maadrac.com

مبلمان اداری
انواع مبلمان اداری
www.azaran.com

ویژگی های باغ عروسی در بهار
تشریفات مجالس ثمین
www.tashrifatsamin.com

کاغذ دیواری اتاق خواب
انواع کاغذ دیواری اتاق خواب با بهترین کیفیت
www.azinzand.com/fa

تشریفات عروسی
برگزاری مجالس با شیک ترین تشریفات
www.maghsoudloocatering.com

حفر چاه نو
شرکت خدمات فنی آریا
www.evacuation.ir

ردیابی موتورسیکلت سرقتی
بهترین ردیاب آنلاین خودرو
www.wizerco.com

متخصص چشم پزشک
کلینیک چشم پزشکی بینایی
www.binaii.com

آتلیه کودک
آتلیه عکاسی کودک
www.bridalphotographystudio.com

CNC چیست و چگونه کار می کند
شرکت بین المللی پرسناژ
www.personageco.com

کرم دور چشم کلاژن
کرم دور چشم کلاژن تالگو
www.thalgoparis.com

ترمیم کننده بتن
تولید کننده مواد شیمیایی ساختمان
www.clinicbeton.ir

تور کوش آداسی
آژانس هواپیمایی مهرپرواز
www.mehrparvaz.com

جراحی زیبایی کم خطر اما موثر
کلینیک های تخصصی زیبایی
www.clinichairtransplantation.com

تور استانبول نوروز 99
برگزار کننده بهترین تورهای نوروزی
www.yasminseyr.com

تور روسیه
برگزار کننده بهترین تورهای روسیه
www.alefbatour.com

راه اندیشه
آموزشگاه کنکور راه اندیشه
www.raheandisheh.ir

انبار
آنچه باید درباره انبار بدانید
www.fazasazanamin.com

کلید سازی شبانه روزی
کلید سازی تهران
www.kelidsazitehran.com

دستگاه نوار قلب
ECG قیمت دستگاه نوار قلب
www.kavoshcom.com

بلیط هواپیما چارتر
خرید بلیط هواپیما لحظه آخری
www..jibojet.com

خدمات زیبایی مهسا ممتاز
سالن آرایش مهسا ممتاز
www.mahsamomtaz.com

تالار عروسی عرشیا
مجتمع گردشگری عرشیا
www.talararous.com

تور استانبول نوروز 99
آژانس هواپیمایی آسمان آبی
www.asemanabi.net

تور دبی نوروز 99
آژانس هواپیمایی اوج ماندگار
www.oujmandegar.com

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی